Odszkodowanie za wypadki w sklepach i w punktach usługowych

Słysząc słowo „wypadek”, nasze myśli często wędrują w stronę niebezpiecznych sytuacji na drodze lub w pracy. Tymczasem, nasze codzienne życie również może obfitować w wiele sytuacji, które mogą zakończyć się tragicznie.

Wypadki chodzą po ludziach – to stara prawda. Często się zdarza, że ofiarami wypadków stajemy się w najmniej spodziewanym momencie, na przykład… na zakupach.

Sklepowe atrakcje… trochę inne niż zazwyczaj
Pisaliśmy już o wypadkach chodnikowych. Do podobnej kategorii możemy zaklasyfikować wypadek w sklepie. Mokra podłoga, na której się poślizgniemy i złamiemy nogę? Półka z towarem, która się na nas zawali i wyrządzi nam szkodę? Nie sposób przewidzieć wszystkich wydarzeń i zagrożeń, które mogą na nas czyhać. Czy przysługuje nam wtedy odszkodowanie? Jak najbardziej!

Gorące zdarzenia… w restauracjach
Wszyscy słyszeliśmy o głośnej sprawie ze Stanów Zjednoczonych, gdy słynny bar szybkiej obsługi wypłacił gigantyczne odszkodowanie za to, że klientka restauracji poparzyła się gorącym napojem. A co jeśli w restauracji kelner obleje nas zupą i doznamy poparzeń? Winny zawsze zobowiązany jest do zrekompensowania winy i wypłaty należnego zadośćuczynienia.

Wypadki w punktach usługowych
Również na basenie, podczas wizyty u kosmetyczki czy w trakcie zajęć w klubie sportowym… We wszystkich przypadkach mamy prawo dochodzić odszkodowania od ubezpieczyciela właściciela miejsca, gdzie odbyło się nieszczęśliwe zdarzenie (lub bezpośrednio od samego właściciela, w sytuacji, gdy nie ma on polisy OC). Każdy przypadek jest indywidualny, jednak zawsze obowiązuje zasada winy. Podstawą takiej odpowiedzialności jest kodeks cywilny, i ogólna zasada mówiąca, że kto z winy swej wyrządził drugiemu szkodę, zobowiązany jest do jej naprawienia.

Nastąpił wypadek, co wtedy?
Niezależnie od sytuacji, w każdych okolicznościach warto spisać stosowne oświadczenie i zebrać zeznania świadków. Warto zacząć od zabezpieczenia dowodów. Pomocny może okazać się telefon komórkowy, którym sfotografujemy stan miejsca wypadku, jak i nasze obrażenia. W takiej sytuacji warto zabezpieczyć się zeznaniami świadków, zarówno na okoliczność naszego wypadku, jak i faktu, iż był on spowodowany nie z naszej winy. Nie trzeba oczywiście robić tego zaraz po nieszczęśliwym zdarzeniu. Wystarczy zebrać dane osób, które widziały zdarzenie lub były jego uczestnikami.

Do kogo zgłosić roszczenia?
Po zgromadzeniu dokumentacji, zdarzenie należy zgłosić kierownikowi lub właścicielowi przedsiębiorstwa i zażądać sporządzenia odpowiedniej pisemnej adnotacji o przyjęciu pisma.

Wysokość odszkodowania
Żądanie odpowiedniej wysokości odszkodowania będzie zależało od tego, jakie ponieśliśmy szkody i czy możemy udowodnić ich wysokość. Ten obowiązek należy do poszkodowanego. Dlatego też warto zachować wszelkie dowody związane z naszym leczeniem, przedstawić udokumentowane wyliczenia utraconego zarobku, a także sporządzić listę szkód majątkowych (np. zniszczona odzież lub przedmioty osobiste). Zgodnie z kodeksem cywilnym, możemy również domagać się wypłaty stosownego zadośćuczynienia za krzywdy, których doznaliśmy w związku ze szkodą na osobie.

Należy Ci się najwyższe możliwe odszkodowanie
Nie warto rezygnować z dochodzenia odszkodowania, nawet jeśli zdarzenie wydaje się błahe. Często długotrwałe konsekwencje wypadków ujawniają się dopiero po jakimś czasie od samego zdarzenia.

Miałeś wypadek i nie wiesz, jak uzyskać należne odszkodowanie? Skontaktuj się z nami, nie masz nic do stracenia! Razem z kancelarią LEXBRIDGE wywalczymy dla Ciebie najwyższe możliwe odszkodowanie. Nasi Klienci już niejednokrotnie byli pozytywnie zaskoczeni wysokością otrzymanego świadczenia.

Odszkodowanie za wypadki w sklepach i w punktach usługowych
Ocena: 5/5
(głosy: 1)

Dowiedz się więcej o możliwościach uzyskania odszkodowania za wypadek!
Zadzwoń: 801 700 766. Napisz: info@auxilia.pl