Wypadki przy pracy mogą zdarzyć się każdemu pracownikowi i w każdej branży. Wypadek w pracy to nagłe zdarzenie powodujące uraz lub śmierć, które nastąpiło w związku z wykonywaną pracą. Osobom poszkodowanym należy się z tego tytułu odszkodowanie, którego można dochodzić z ubezpieczenia społecznego oraz bezpośrednio od pracodawcy.
Wypadki przy pracy – kto i o co może się ubiegać?
- Odszkodowanie mogą uzyskać osoby poszkodowane podczas wykonywania obowiązków służbowych, jeżeli wypadek przy pracy powstał z niezapewnienia przez pracodawcę bezpiecznych i higienicznych warunków pracy.
- Zadośćuczynienie za doznaną krzywdę
- Odszkodowanie za utracone dochody
- Zwrot kosztów opieki
- Zwrot poniesionych kosztów leczenia i rekonwalescencji
- Zaliczka na poczet leczenia i rehabilitacji
- Renta
- W okresie 3 lat od wypadku przy pracy, jeśli sprawa nie zakończyła się wyrokiem skazującym sprawcę lub w ciągu 20 lat, gdy wypadek przy pracy został zakwalifikowany jako przestępstwo.
- Odszkodowanie lub zadośćuczynienie wypłacane jest z polisy OC zakładu pracy. Roszczenie może być dochodzone wtedy, kiedy szkoda nie została pokryta w pełni przez świadczenie uzyskane z ZUS w związku z wypadkiem przy pracy.
Dodatkowe korzyści
Płatność za efekt – wynagrodzenie pobierane jest wyłącznie z uzyskanych roszczeń.
Przeprowadzenie sprawy na etapie przedsądowym i sądowym przez wyspecjalizowaną kancelarię prawną.
Wyłożenie kosztów postępowania sądowego (opłata od pozwu, koszty opinii biegłych, koszty stawiennictwa i dojazdu pełnomocników na rozprawy).
Kompleksowa obsługa prawa – prowadzenie postępowań pobocznych (np. sprawy karne, spadkowe, o ubezwłasnowolnienie).